גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות

גרימת מוות ברשלנות – כיצד החוק מגדיר רשלנות?

החוק מגדיר רשלנות כמצב של חוסר תשומת לב, חוסר אכפתיות או התעלמות מסכנה. גרימת מוות ברשלנות היא מצב בו יכולנו למנוע מוות של אדם אחר על ידי התנהגות אחרת מצדנו – אך בשל חוסר תשומת לב, חוסר שיקול דעת או כל סיבה אחרת לא עשינו זאת. גרימת מוות ברשלנות יכולה להתרחש במגוון מצבים בחיים בדגש על תאונות שקורות במקום העבודה שלנו, בבית או בכביש.

לא כל תאונה שמסתיימת במוות של אדם היא תוצאה של התנהגות רשלנית, כך למשל תאונה  במהירות מופרזת, או תאונה אשר היה מעורב בה נכה עם תו נכה, או תאונה בנהיגה בשכרות ללא הרוגים, תאונת קטלנית ,הפקרה – לא כל גילוי של חוסר אחריות מהווה רשלנות. בכל תאונה ותאונה נסיבותיה נחקרות ואופן הפעולה של האנשים שהיו מעורבים בה נחקר ורק אז קובעים האם אף מהאנשים, חלק מהם או כולם פעלו ברשלנות.

גרימת מוות ברשלנות – האם כל מוות כתוצאה מתאונה הוא רשלנות?

גרימת מוות ברשלנות יכול להיות אישום אשר רופא מואשם בו והוא יכול להיות אישום שאנחנו נהיה מואשמים בו כאשר נהיה מעורבים בתאונת דרכים. כל אדם למעשה שהיה מעורב בתאונה יכול למצוא את עצמו מואשם באישום זה.

חשוב לומר ולהדגיש בר' גלי שלא כל מוות כתוצאה מתאונה הוא רשלנות. עבירת גרימת מוות ברשלנות שונה מעבירה של רצח בכך שלנאשם בה לא הייתה כוונה לגרום למוות של קורבן. שונה גם מעבירה של הריגה בכך, שבעבירה של הריגה יש להוכיח שהאם עשה פעולה אקטיבית שגרמה למוות של הקורבן בעוד שבעבירה זו האשמה של הנאשם היא בדרך כלל במה שהוא לא עשה – לא נזהר מספיק, לא גילה מספיק תשומת לב, לא הפעיל שיקול דעת. כלומר, בעבירה של גרימת מוות ברשלנות טיב העבירה הוא פסיבי ולא אקטיבי כמו בעבירה של רצח או הריגה.

גרימת מוות ברשלנות – מהן הנסיבות המקלות לעבירה זו?

עבירה זו יכולה להוביל לעונשים כבדים מאוד של ריצוי עונש מאסר בפועל בבית הכלא. לעבירה זו יכולות להיות נסיבות מקלות כמו הבעת חרטה מצד הנאשם או מצב בו הנאשם עצמו גם נפגע כתוצאה מהמעשים שלו. נסיבות מקלות נוספות יכולות להיות בעיות או אירועים נוספים שגרמו לתאונה ולמוות כמו תנאי מזג אוויר, תשתיות לקויות שהיו באזור התאונה או האווירה הכללית שהייתה וגרמה לנאשם להפעיל שיקול דעת מוטעה מכורח הנסיבות.

גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים – למה חשוב לפנות במקרה זה לעורך דין מומחה?

העבירה מהווה אישום חמור מאוד ובמידה שהיינו מעורבים בתאונת דרכים קטלנית או תאונה קטלנית חשוב שנפנה לעורך דין מומחה על מנת לקבל ממנו ייעוץ וייצוג משפטי. עורך הדין יוכל להנחות אותנו כיצד עלינו לפעול מול גורמי אכיפת החוק והוא יוכל לסייע לנו להוכיח את החפות שלו או במידה ונמצא אשמים על ידי בית המשפט לקבל עונש מופחת וקל יחסית. חשוב להדגיש שבמקרים של תאונות פגע וברח הנהג הפוגע יכול להיות מואשם או בסעיף של גרימת מוות ברשלנות או בסעיף של הריגה – תלוי בנסיבות התאונה ובהשתלשלות האירועים שהובילה אליה.

צור קשר, אנו כאן במטרה לעזור, משרדינו נותן ייעוץ משפטי ראשוני – ללא עלות.

עורך דין תעבורה | עו”ד תעבורה חיים אליה 0524-42-42-21  משרד 077-530-9587

אל תהסס ותתקשר לנייד גם במקרים דחופים 24/7.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן