המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – מה זה ומה התפקיד שלו?

תפקידו לקבוע מה הכשירות של נהגים המופנים אליו לנהוג בכביש. למעשה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קובע האם נהג מסוים רשאי וכשיר לנהוג או לא רשאי ולא כשיר לנהוג. המכון בודק את הכשירות רק של נהגים אשר הופנו אליו לפי צו של בית משפט או על ידי גורם רפואי שמטפל בהם לרוב בעקבות תאונת דרכים ועבירות של נהיגה שכרות או נהיגה תחת השפעת סמים.

המכון איננו רשאי לבדוק נהגים שיש חשד בנוגע לכשירות שלהם לנהוג כאשר החשד מועלה על ידי קרובי משפחה, שכנים או שאר מכרים. תפקידו של המכון הוא לאשר לנהגים שהכשירות שלהם מוטלת בספק (מבחינה קוגניטיבית, נפשית, פיזית, מנטלית או משפטית) האם מותר להם להוציא רישיון נהיגה או לא והאם מותר להם להמשיך ולהחזיק או לא להחזיק ברישיון נהיגה קיים שיש להם.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואישור להוצאת רישיון במקרה של נכות או מגבלה רפואית

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא הגוף אשר מאשר לאנשים בעלי נכות או מגבלה רפואית להוציא רישיון נהיגה. אנשים אשר סובלים ממצבים רפואיים שונים כמו מחלות נפש, בעיות בגפיים, שיתוק חלקי, בעיות קוגניטיביות, לקויות שונות ולמעשה כל בעיה רפואית צריכים לקבל אישור מהמכון הרפואי לבטיחות לדרכים שהם כשירים לנהוג ושמותר להם להוציא רישיון נהיגה.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואישור לבעלי נכות נפשית להוציא רישיון נהיגה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גם מי שאחראי על מתן אישור לבעלי נכות נפשית מוכרת להוציא רישיון נהיגה. במקרים של נהגים שסובלים מהתמכרות לסמים או לאלכוהול, מצבים פסיכוטיים, מאניה דפרסיה או נטיות אובדניות והרופא המטפל שלהם או בית המשפט (או המשטרה) הפנו אותם למכון המכון בודק את כושר השיפוט ושיקול הדעת שלהם לנהוג. במקרים בהם הסיבה להפניה לבדיקה במכון היא נפשית אז הרופא שיבדוק את הנהג הפונה יהיה פסיכיאטר מומחה.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואישור לנפגעי ראש להוציא רישיון נהיגה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בודק גם האם אנשים אשר סובלים מפגיעות ראש כשירים מבחינת כושר השיפוט שלהם ושיקול הדעת שלהם לנהוג. נהגים אשר עברו שבץ מוחי או פגיעה מוחית אחרת (בין אם כתוצאה ממחלה או מתאונה) חייבים לעבור בדיקה שהם אכן מסוגלים מבחינה מנטלית לנהוג. במקרים מסוג זה הרופא שיבדוק את כשירות הנהג יהיה נוירולוג מומחה.

חשוב לציין ולומר שכל החלטה של המכון הרפואי והוועדות שלו היא החלטה שניתן לערער עליה בוועדות הערער של המכון. עורך דין מומחה יוכל לסייע לנו לערער על החלטת המכון לא לאשר לנו לנהוג מול וועדת הערער שלו ובמקרים בהם גם וועדת הערער תדחה את מתן האישור אנחנו יכולים להגיש ערעור מול בית המשפט בעזרת עורך דין מומחה וחוות דעת רפואיות של מומחים.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן