ערעור על המכון הרפואי

ערעור על המכון הרפואי לביטחות בדרכים

ערעור על המכון הרפואי – מה זה המכון הרפואי לבטיחות בדרכים?

בטיחות בדרכים הוא נושא חשוב מאוד. חלק חשוב מבטיחות הדרכים בארץ היא מידת הכשירות של כל נהג ונהג לנהוג. המדינה היא מי שרשאית לקבוע על פי חוק מי כשיר לנהוג (מבחינה פיזית, נפשית, קוגניטיבית או התנהגותית) ומי לא (בשל נכות, הפרעה, מחלה, פציעה, הרשעה פלילית או תאונת דרכים עם נכויות קשות כל סיבה אחרת). המדינה קובעת את כשירות הנהגים לנהוג באמצעות שולחה של משרד התעבורה – שלוחה זאת הוא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. (הנקרא גם מרב"ד – קיצור של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) כולל רופאים ועורכי דין אשר קובעים באמצעות וועדות רפואיות מי כשיר לנהוג ומי לא. על החלטות של המכון הרפואי בדבר אי כשירות של נהג מסוים לנהוג ניתן לערער. ערעור זה צריך להיות נתמך על ידי חוות דעת רפואיות של מומחים בלתי תלויים.

למעשה הצוות במכון כולל רופאים אשר התפקיד שלהם הוא לבדוק האם אנחנו כשירים מבחינה רפואית לנהוג או לא. במידה והסיבה שבגללה הכשירות שלנו לנהוג מוטלת בספק היא נכות נפשית או מצב נפשי הרופא שיבדוק אותנו יהיה פסיכיאטר.

ערעור על המכון הרפואי – מה המכון הרפואי קובע והאם ניתן לערער על הקביעה שלו?

הגשת ערעור על המכון הרפואי ועל החלטת הוועדה הרפואית בו יכולה לאפשר לטעון שבניגוד להחלטה של הוועדה שאין הנהג רשאי להחזיק רישיון רכב (מסוגים שונים אדם יכול להיות רשאי לנהוג ברכב פרטי אבל לא תהיה הרשאה לנהוג ברכב כבד למשל) לאפשר את החזקת הרישיון. המכון הרפואי למעשה קובע האם נהג מסוים שהופנה אליו (על ידי רופא או גורם רפואי, גורם משפטי או המשטרה) אכן כשיר לנהוג או לא. ערעור על המכון הרפואי הוא דבר אפשרי, אך לא ניתן לערער אינספור פעמים על החלטת המכון עד לקבלת את התוצאה הרצויה.

ערעור על המכון הרפואי וההחלטה לשלול רישיון

ערעור על המכון הרפואי יכול לאפשר לנו למנוע את שלילת הרישיון. ערעור על המכון הרפואי יכול להיעשות מול וועדת על המכון ולעיתים גם מול בית משפט. למעשה תוקף ההחלטה של המכון שקול להחלטה של בית משפט ולרוב לא ניתן להגיש ערעור על המכון הרפואי שלא במוסדות עצמם של המכון. ההחלטה לשלול לנו את הרישיון או לא להרשות לנו להוציא רישיון מלכתחילה צריכה להיות מנומקת על ידי רופאים מומחים מטעם המכון.

אנשים אשר יש להם נכות שונה כמו למשל לקות ראייה או שמיעה, לקות בגפיים, לקות נפשית או אנשים שמחלימים משבץ, מסרטן, מאירוע לבבי או מחלה ממושכת חייבים לקבל אישור מהמכון שהם רשאים להוציא רישיון נהיגה או לנהוג וזאת בתנאי שהם הופנו על ידי גורם משפטי או גורם רפואי לבירור הכשירות שלהם לנהיגה.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן