שלילת רישיון נהיגה

כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא פסילה ושלילת רישיון נהיגה..

שלילת רישיון נהיגה

 

שלילת רישיון נהיגה – לאחר נהיגה תחת השפעת סמים.

קבלת רישיון נהיגה דורשת מכל נהג לנהוג לפי כללי הדרך וחוקי התעבורה. אי ציות לחוקי התעבורה יכול לגרור עונשים שונים מקבלת קנסות כספיים ועד שלילת או פסילת רישיון הנהיגה. אחת העבירות הכי חמורות שבגינן יכול להיות עונש של שלילת רישיון נהיגה היא נהיגה תחת השפעה סמים. נהיגה תחת השפעת סמים הנקראת גם היא נהיגה בשכרות מהווה את אחת מעבירות התעבורה הכי חמורות שיש כי היא מסכנת את החיים של משתמשי הדרך האחרים.

שלילה לאחר תאונת פגע וברח

שלילת רישיון נהיגה הוא מצב שהמחוקק והמשטרה מנסים להימנע ממנו. פעמים רבות רישיון הנהיגה יכולה להישלל לאחר מעורבות בתאונת פגע וברח. לאחר מעורבות בתאונת פגע וברח הכשירות של הנהג הפוגע מוטלת בספק והוא צריך להתמודד עם כתב אישום ואם שלילה של רישיון הנהיגה  וגם עם עונשים נוספים כמו ריצוי עונש מאסר בפועל או עונש של עבודות שירות. במצב בו היינו מעורבים בתאונת פגע וברח או בתאונת דרכים קטלנית האחריות לתאונה מוטלת עלינו משום שנטשנו את זירת התאונה. בכל מקרה של תאונה בין אם יש אשמים בגרימה שלה או לא, אסור לפי החוק לנטוש את הזירה עד ההגעה של המשטרה וכוחות ההצלה למקום.

שלילה לאחר אי ציות לרמזור אדום

שלילת הרישיון יכולה להיות גם עונש שקצין משטרה נותן ללא משפט. קצין משטרה יכול להורות על שלילת רישיון נהיגה למשך 30 יום או יותר במקרה של ביצוע עבירות תנועה חמורות כמו למשל אי ציות ל-אור אדום או נהיגה תחת השפעת סמים וחומרים אסורים. במקרה שקצין המשטרה מחליט על עונש של שלילת רישיון יש לנו זכות לערער על העונש בבית המשפט הן לעניין החזרת הרכב ראה אחריות בעל הרכב והן לעניין קבלת הרישיון חזרה. עבירות תעבורה נידונות בבית משפט לענייני תעבורה כך למשל בית משפט לתעבורה בתל אביב נמצא בשוקן 25 ובבתי משפט אליו יש עומס כבד. במקרה ששללו לנו את הרישיון עלינו לפנות לעורך דין תעבורה מומחה שייעץ לנו כיצד עלינו לכלכל את צעדנו מבחינה משפטית.

שלילה – לאחר עקיפה בקו לבן

שלילת רישיון נהיגה יכולה להיות עונש מגוון רחב של עבירות תנועה חמורות כמו למשל עקיפה בקו לבן, אי ציות לתמרור עצור, נהיגה ברמזור אדום, מעורבות בתאונת פגע וברח או תאונה קטלנית, או נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים ועוד… .

לסיכום 

בעוד שבשביל לקבל עונש מאסר בפועל או עונש מאסר על תנאי יש לעבור תהליך של משפט, הסמכות לתת עונש של שלילה או פסילה של רישיון לא חייבת לכלול משפט והיא יכולה להינתן גם על ידי קצין משטרה בכיר בשטח בהתאם לנסיבות. במקרה בו קצין משטרה החליט לשלול או לפסול לנו את רישיון הנהיגה ההחלטה תחול החל מהרגע בו נתניה ויכול  ותהיינה ארכה של מספר ימים להגיש עליה ערעור לבית המשפט אך עד החלטת הערעור הפסילה תהיה בעינה ראה בעניין זה החרמת רכב ל30 ימים.

לכל התייעצות אתם מוזמנים לפנות אלינו :

עורך דין תעבורה | עו"ד תעבורה חיים אליה 0524-42-42-21  משרד 077-5309587. 

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן