נהג חדש – כל מה שרצית לדעת על נהג צעיר

מיהו נהג חדש ?

נהג חדש

נהג חדש היינו כל נהג בשנתיים הראשונות מרגע שקיבל לידיו רישיון נהיגה. יש לשים לב כי רישיון נהיגה על אופנוע, בטרקטור או מכונה ניידת אינם נחשבים מבחינת הפקודה לנהג חדש.

כלומר, מי שהיה לו רישיון נהיגה על אחד מהכלים הללו הרי אינו נחשב לנהג ישן, אלא עדיין נחשב לנהג חדש ככל ועתה קיבל היתר נהיגה לרכב.

מתי מסתיים נהג חדש ?

סיום נהג חדש – מסתיים לאחר תקופה בת שנתיים, שבהן אסור לצבור עבירות תעבורה המופיעות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה. שאז ידרש לעבור תיאוריה וטסט שוב.

מיהו נהג חדש צעיר ?

כל נהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים יחשב נהג חדש צעיר.

מיהו נהג צעיר ?

נהג צעיר היינו כל נהג מתחת לגיל 24. כלומר, נהג צעיר הוא כל בעל רישיון אשר נמצא בפרק הזמן בין תום סיום תקופתו כנהג חדש ועד אשר מלאו לו 24 שנים. נהג צעיר מהווה חלק חשוב בהגדרת אוכלוסיות מיוחדת לחברות הביטוח.

כמה נוסעים מותר להסיע נהג חדש

כמה נוסעים מותר לנהג חדש להסיע?

כמה נוסעים מותר להסיע נהג חדש ? כאן הפקודה מחלקת בין נהג חדש מתחת לגיל 21, לבין נהג חדש מעל גיל 21 שנים. במה דברים אמורים:

עד 21 שנים (ובתוך תקופת 3 חודשים ראשונים ) חובה על הנהג המוציא רישיון נהיגה לנסוע עם מלווה כאשר מותר לו יחד עם מלווה כמות נוסעים המותרת ברישיון רכב דהיינו – רכב מלא  (בד"כ עד 3 מלווה ועוד נהג סה"כ 5). לאחר מכן, (ללא מלווה) רשאי הנהג החדש להסיע ברכבו שני נוסעים נוספים דהיינו עד 3 ברכב כולל אותו. נהגים חדשים צעירים למעלה מגיל – 21 מותר כמות נוסעים ללא הגבלה בכפוף לרישיון הרכב.

נהג חדש מעל גיל 27 צריך מלווה?

החוק בישראל קובע כי נהג חדש שגילו 24 שנים או יותר פטור מליווי. ככה שנהג חדש בן 27 אין צורך במלווה

מי נהג מלווה? ומה חייב להיות גילו? 

עפ"י תקנות התעבורה, מלווה הוא אחד מאלה:  נהג שבידו רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב 5 שנים לפחות והוא למעלה מ- 24 שנים, ו/או נהג שבידו רישיון נהיגה בר תוקף לאותו סוג רכב 3 שנים לפחות והוא מעל גיל 30 שנים.

בסוף הנהג חדש עלי לעבור קורס נהיגה מונעת קורס רענון ?

קורס רענון – לאחר 3 שנים מיום הוצאת רישיון הנהיגה הנהג החדש מוזמן להשתלמות נהיגה המיועדת לנהגים חדשים אשר צברו 3 שנות ותק בנהיגה על רכב פרטי או שהם מעל גיל 21.

משך קורס הרענון הנו 9 שעות לימוד והוא מקיף תכנים עיוניים ומשמש תנאי לחידוש רישיון הנהיגה.

כמה זמן זה נהג חדש ?

מדובר על תקופת בדיקה בת שנתיים מיום קבלת הרישיון. גם אם היה בידו קודם לכן, רישיון של אופנוע או טרקטור או מכונה ניידת, עדיין צריך להשלים שנתיים מיום קבלת רישיון על רכב פרטי או על משאית.

חובת הליווי, משך הליווי, גיל הלווי של נהג חדש.

אדם היושב במושב לצד הנהג ושהוא בעל רישיון בתוקף לאותו סוג רכב לפחות חמש שנים וגילו מעל  24.

או בעל רישיון נהיגה להוראת נהיגה, דהיינו מורה נהיגה, והוא פחות מ24 שנים

או שהוא בעל רישיון תקף לאותו סוג רכב לפחות 3 שנים וגילו מעל 30.

מאיזה גיל לא צריך מלווה לנהג חדש ומתי צריך מלווה ?

בשלב הראשון בשלושת החודשים הראשונים מיום קבלת הרישיון.

בשלב שני – בלילה בלבד למשך שלושת החודשים הבאים , מהחודש הרביעי החמישי והשישי (כולל) מיום קבלת הרישיון.

לילה מוגדר בין השעה 21:00 עד 06:00 בבוקר.

שימו לב, חובת ליווי אינה חלה על נהג חדש מעל גיל 24 , או נהג אשר נוהג באופנוע, בטרקטור או מכונה ניידת.

האם חובה לעשות ביטוח רכב לנהג צעיר או נהג חדש והאם יש קשר בין נהגים צעירים או נהגים חדשים לנפגעים בתאונות דרכים  ? 

כל נהג העולה על כבישי ישראל מחויב בביטוח חובה. כאשר כמה משתנים משפיעים על פרמיית הביטוח, ביניהם גם ותק רישיון הנהיגה. הסיבה היא מחקרים של המכון לבטיחות בדרכים ואור ירוק שהראו, שנהגים חדשים וצעירים נוטים להיות מופרזים בביטחון עצמי ולא תמיד מקפידים על כללי הבטיחות כתוצאה מכך נהגים אלה מעורבים יותר בתאונות דרכים בכלל ותאונות דרכים קטלניות בפרט. ולכן חברות הביטוח רואות בהם נהגים בעלי פוטנציאל רב לסיכון עצמם והסביבה.

מכאן שרצוי מאוד לבטח את הרכב בחברות ביטוח אשר במקרה של תאונת דרכים (גם תאונה הקלה שבקלים) תכסה את הנפגע ואת הנזק לרכב ככל ויהיה נזק.

אם אתם צריכים עורך דין תעבורה צורו קשר, אנו כאן במטרה לעזור. משרדינו (077-530-9587) נותן ייעוץ משפטי ראשוני – ללא עלות. אל תהסס ותתקשר לנייד גם במקרים דחופים 24/7.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן