נהיגה בקלות ראש

נהיגה בקלות ראש
נהיגה בקלות ראש

כאשר משתמשים במפתחות הרכב ועולים על הכביש ישנה חובה  לנהוג באחריות. נהיגה  בקלות ראש מהווה סכנה לשאר הנהגים ומשתמשי הדרך והיא יכולה לסכן חיים. בתחום העבירה או ההגדרה של נהיגה בקלות ראש ניתן לכלול כל נהיגה שמהווה עבירה על חוקי התנועה כולל:

  • אי ציות לתמרורים
  • אי ציות לרמזורים
  • נהיגה תחת השפעה של חומרים אסורים (אלכוהול, סמים)
  • אי מתן זכות קדימה
  • אי מתן זכות קדימה להולך רגל
  • עקיפה על פס לבן
  • נהיגה במהירות מופרזת
  • נהיגה פרועה
  • נהיגה בשכרות עם תאונה

התוצאה של נהיגה בלתי אחראית זו יכולה להסתכם פעמים רבות במעורבות בתאונת דרכים או חלילה תאונה קטלנית או קשה יותר.

נהיגה בקלות ראש – מה המשמעות המשפטית של זה?

המשמעות המשפטית של נהיגה  בקלות ראש היא שביצענו עבירת תנועה ואנו יכולים להתמודד בשל כך עם כתב אישום, קנס או פסילת רישיון נהיגה עד תום ההליכים העונש שנקבל בגין הנהיגה חסר האחריות שלנו תלוי קודם כל בסוג העבירה שביצענו וגם בעבירות קודמות שיש לנו. במקרה בו העבירה שביצענו הביאה לכדי נפגעים בנפש או לפגיעה ברכוש אז העונש שנקבל יהיה בהכרח חמור יותר. גם במקרים בהם ביצענו עבירה חמורה שלא הביאה לכדי פגיעה בנפש או ברכוש אנחנו עלולים להיות מואשמים בכתב אישום חריף או לקבל עונש חמור וזאת בגלל שהסיכון שהעבירה היוותה לכלל משתמשי הדרך היה גבוה מאוד וחמור והיה עלול להביא לנזק חמור ורק במזל לא היו נפגעים.

נהיגה בקלות ראש – באיזה עבירות אישום זה בא לידי ביטוי?

נהיגה  בקלות ראש יכולה להיות חלק מסעיפי אישום במגוון רחב של עבירות תעבורה. כל עבירת תנועה שמבצעים למעשה כוללת בתוכה אישום של נהיגה בקלות ראש או נהיגה בלתי אחראית ואפילו נהיגה פרועה. אי ציות לחוקי התנועה מהווה הקלת ראש בחוקים ולכן גם התנהגות בלתי אחראית של הנהג שלא מתחשב בנהגים או בהולכי הרגל שיש בכביש או בדרך ומסכן את עצמו ואותם באופן חמור מאוד. נהיגה לא אחראית או נהיגה באופן שמקל באחריות שלנהג יש בכביש מהווה התנהגות חמורה מאוד שיכולה להיות מאוד מסוכנות עם תוצאות הרות אסון.

נהיגה בקלות ראש – באיזה אור רואה זאת המחוקק?

המחוקק רואה בעבירה של נהיגה  בקלות ראש עבירה חמורה מאוד. כאשר הוגש כתב אישום על נהיגה בקלות ראש אסור  להמעיט בחשיבות של כך ועלינו לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין מומחה לענייני תעבורה על מנת שהוא ייצג אותנו ויוכל להביא לכדי גזר דין של זיכוי או גזר דין מופחת שנקבל בבית המשפט. העונשים שהמחוקק נתן על העבירה של נהיגה בקלות ראש יכולים להסתכם בקנסות כספיים, בעונש מאסר על תנאי, בעונש מאסר בפועל, בעונש של פסילת רישיון ושלילת רישיון נהיגה וגם בעונש של ביצוע עבודות שירות למען הקהילה.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן