2018  אופניים חשמליים חוק

אופניים חשמליים חוק וסדר
אופניים חשמליים חוק וסדר

כאן אדון בנושא ואסביר  – מהי החקיקה בנושא אופניים חשמליים ? רצף האירועים של החודשים והשבועות האחרונים זעזע את כל המדינה. חדשות לבקרים אנו שומעים על תאונות דרכים רבות, כך שלפחות אחת לשבוע מתרחשת תאונת דרכים בה מעורב רוכב אופניים חשמליות, התאונות בהם נפגעים באופן קטלני בני נוער, נקראת אף תאונה קטלנית. לרוב התאונות הללו מתרחשות כאשר מי מהצדדים לא עצר בצומת באור אדום והמדינה מייחסת לו  גם נהיגה בקלות ראש. צויין כי יש תקנות וחוקים אחרים המוסדרים בפקודת תעבורה לכלי רכב ממונעים. אך, בעוד ברור לכולם שאופניים חשמליות הן כלי ממונע – החוק אינו מתייחס אליהם ככאלו והוא אינו מחייב את הרוכבים עליהם בחובת רישוי. החקיקה הקיימת בנושא עוסקת בהגבלת גיל השימוש באופניים (מגיל 14) ובאיסור על הרוכבים לרכב על המדרכות המיועדות להולכי הרגל. שתי תקנות אלו אינן נאכפות והתוצאה היא בלגן וחוסר סדר ברחובות בנושא זה.

אופניים חשמליים חוק וסדר ותאונות פגע וברח – יש קשר בין השניים ?

חוסר האכיפה של המשטרה אודות תקנות הנסיעה באופניים חשמליים בכביש מביא פעמים רבות למצב של תאונות דרכים בין הולכי רגל ורוכבי אופניים על המדרכה. על הכביש המצב איננו טוב יותר ורוכבים רבים שעונים על דרישות החוק ונוסעים כנדרש בו על הכביש סובלים פעמים רבות מפגיעות של נהגי רכבים. החוק של אופניים חשמליים מצריך פתרון לבעיית תאונות הפגע וברח הקורות בין מכוניות פרטיות ורוכבי אופניים חשמליים על הכביש – תאונות אשר מתרבות לאחרונה אף יותר.

אדגיש אופניים חשמליים – כיום החוק והתקנות קובעים כי רק שוטר יכול לאכוף על הכביש ועל המדרכה במידה ובוצעה עבירה כדוגמת עבירה של אי חבישת קסדה או כל עבירה אחרת. אך, כאשר מדובר בפקח הרי שהפקח יכול לאכוף את העבירה רק על הכביש, ולא על המדרכה. ולכן  עבירה המתבצעת על הכביש לפקח אין סמכות לאכיפה ובהיעדר סמכות זו אין דו"ח וגם אם יש סופו של דוח להימחק ללא הוצאות מיותרות כי ניתן ללא סמכות.

אופניים חשמליים חוק ותקנות – תאונות עם הולכי רגל.

אופניים חשמליים יוכל לסייע גם להולכי רגל לחזור וללכת בבטחה על המדרכה. כיום התקנות אוסרות על רוכבי אופניים (מכל סוג שהוא) לרכב על המדרכה המיועדת להולכי הרגל אך רוכבים רבים בוחרים לעבור על חוק זה והם בכל זאת נוסעים על המדרכה. פעמים רבות קורה מצב בו רוכבי אופניים מתנגשים במדרכה (בגלל מהירות מופרזת או בגלל שהמדרכה צרה) בהולכי רגל וגורמים לפציעה שלהם. פעמים רבות הנפגעים בתאונות מסוג זה הם אנשים בני הגיל השלישי או ילדים צעירים מאוד – לשתי אוכלוסיות אלו יש מהירות תגובה נמוכה יחסית למצבי סכנה לא צפויים והעצמות שלהם חלשות יותר ולכן כאשר הם נפגעים הפגיעות שלהם קשות.

אופניים חשמליים ואכיפה משטרתית

אופניים חשמליים יוכל לסייע להסדיר את המצב בכבישי הארץ ולהפוך אותם לבטוחים יותר לכולם רוכבי אופניים, נהגים והולכי רגל כאחד. מחוקקים רבים חושבים שהחקיקה צריכה להגדיר את האופניים החשמליים ככלי רכב ממונע (כי יש להם מנוע והם מגיעים למהירות גבוה) שמותר לרכב עליו רק עם רישיון מתאים. צעד זה יעלה את גיל הרוכבים וגם יקל את האכיפה בתחום. רישוי האופניים החשמליים גם יחייב באופן רשמי יותר את רוכבי האופניים לכל חוקי התנועה בכביש וכך גם יהיה קל יותר להטיל עליהם עונשים כבדים במקרה של הפרתם. במדינות כמו הולנד למשל רוכבי אופניים חשמליים נדרשים לעבור קורס מיוחד לפני שמותר להם לרכב על כלי זה בכבישים או בדרכי אופניים מיוחדות, על המחוקק הישראלי לשקול גם את הצעד הזה כצעד מרתיע.

לכל שאלה הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרד עורכי דין תעבורה חיים אליה התייעצות ראשונית ללא עלות.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן