ביטול דוחות משטרה

איך לבדוק אם יש לי דוחות תנועה באינטרנט 

שאלה שהרבה מתקשים לגלות, היכן ניתן לקבל פרטים אודות דוחות תעבורה, לדוגמה דוח מהירות מופרזת או דוח על החזקת נייד בזמן נהיגה  ומה ניתן לעשות כאשר הדו"ח אבד לחילופין מה ניתן לעשות כאשר אדם אחר נהג באוטו ולא מוצאים את הנהג או בכלל מהי המחלקה שמטפלת בדוחות תעבורה וכיצד ניתן להתקשר לאותה מחלקה. כמו גם, מה קורה אם לא משלמים את הדוח במסגרת – 90 ימים והאם אפשר לשלוח גם בקשה להישפט וגם בקשה להמרת דוח באזהרה ביחד לכל השאלות הללו ואחרות אציג את התשובות במאמר זה.

כיצד ניתן לבדוק אם עומדים לחובתי דוחות תנועה באינטרנט ?

ניתן לבדוק אם יש לחובתי דוחות תנועה אשר טרם שילמתי או לא ידעתי בכלל כי הם קיימות?
תשובה לכך יכולה להיות במסגרת פנייה למרכז פניות נהגים ארצי הנקרא גם מפנ”א,
(מכל טלפון 110 שלוחה מספר 2), יחידה המופעלת באמצעות משטרת התנועה,
אגף התנועה, היא מקבלת את אותם פניות בגין דוחות להישפט, ערעור דוח/קנס תעבורה,
בקשות להסבת דוח על שם נהג אחר, פנייה כדי לקבל עוד עותק על דוח שאבד או הושחת.

כמו גם, ניתן לבקש מרשות הרישוי טופס מצב נקודות. הן באמצעות קישור לאתר האינטרנט של משרד הרישוי והן באמצעות סופר פארם עלותו עשרה שקלים בו מופיע נקודות רשות הרישוי גם אלו שעדיין לא  שולמו. 

המרכז לפניות נהגים ארצי אינו משמש מערכת שיפוטית אלא בסך הכל משמש,
כ-“מזכירות” לאגף התנועה.

כך למשל במרכז לפניות נהגים ארצי במידה ושלחת כיצד לבדוק אם יש דוחות תנועה העומדים לחובתך?
או פנית בכל פניה אחרת, כמו למשל בקשה להסבת דוח על שם אדם אחר.

הבקשה מגיעה לעובדים חיצוניים שאינם עורכי דין ומתמחים בתחום
המשפטי או התעבורתי והם אלו שממיניים את הדוחות ואת הבקשות ומעבירים
לעורכי דין או משפטנים במטרה לתת תגובה.

בחלום כמעין החלטה שיפוטית גם כאשר מדובר במעגל שני קרי עורכי דין או משפטנים מטעם המשטרה.

ולמה חשוב לומר מספר דברים בנקודה הזו,
כי כאן בדיוק יש מקום לטעויות תיקים רבים במקום
להגיע לאותם משפטנים מגיעים לאותם עובדים שאין הם משפטנים ואלה
דוחים את הבקשה בכתב, לחילופין לא מעבירים את החומר לידי תובע או משפטן מוסמך.

קרי, במעגל השני, וכאן יש מקום לטעויות ולא מעט.

הטעות הנפוצה בעיקר כאשר מגישים בקשה להישפט או מגישים בקשה להמיר את הדוח באזהרה כאשר הבקשות כלל לא מגיעות אליהם, לחילופין עובד שאינו תובע או משפטן מגיב לבקשה מבלי שיעבור לידי תובע או משפטן מטעם המדינה.

 

מה קורה במידה והדוח אבד או הושחת?

גם לשאלה זו יש לפנות למפנה ולציין בבקשה כי הנכם מבקשים לראות ולקבל את הדוח המקורי, אך יש לקחת בחשבון כאשר פניתם למרכז לפניות נהגים ארצי המרכז, יכול בהחלט להגיב לבקשתכם רק כעבור מספר חודשים ו

לכן, ככל ועברו מספר רב של חודשים באשר לאותה פניה לקבל את הדוח אשר עבד הושחת או להסב את הדוח על שם אדם אחר הרי שהמועד יחלוף שלה 90 ימים.

 

האם אפשר לשלוח גם בקשה להישפט וגם להמיר את הדוח באזהרה?

לא אם במידה ושלחת בקשה על מנת לדעת כמה דוחות תנועה העומדות לחובך, לאחר מספר שבועות תקבל תשובה כי יש שני דוחות לחובתך, אין באפשרותך להגיש בקשה גם להמיר את הדוחות לאזהרה ובנוסף גם להישפט. (ראה – בקשה להמרת דוח באזהרה). 

לדאבון הלב, ישנם הרבה מקרים בהם המבקש כבר מסיים את ה 30 יום כדי להגיש בקשה להמיר באזהרה ועד שתגיע תשובה מיידי מפנ”א אם הם מסכימים להמיר באזהרה או לא יעברו ה-90 ימים ואז נוצר מצב עגום כאשר מצד אחד מכפילים את הדוח,

מרשיעים את המבקש בדוח ולכך מתווספים נקודות משרד הרישוי, מצד שני עדיין לא הגיע תשובה מה מרכז פניות נהגים ארצי אם הם מוכנים לעמיר אתה דוח באזהרה אם לא.

במקרה זה שאינו רק מדובר במקרה יחיד אלה למשרד יש מספר תיקים בנושא הזה ניתן להתגבר אך באמצעות מספר דרכים אשר עדיף כי הללו יעשו ע”י עורך דין תעבורה מיומן ומנוסה.

האם ניתן להעביר את הדוח לאדם אחר שנהג ברכב ?

בהחלט ניתן להעביר את הדוח לאדם אחר שנהג ברכב, באמצעות הפעולות הבאות :

לבקש תצהיר של מי שנהג ברכב, לצרף תצהיר של בעל הרכב לצלם תעודות זהות של שניהם ולצלם ולצרף רישיון נהיגה של שניהם כמו גם להוסיף בקשה בכתב. את כל המסמכים יש לשלוח למרכז לפניות נהגים כתובת תא דואר 120 פתח תקווה. את יש בדואר רשום עם אישור מסירה זאת מאחר וללא אישור מסירה ו/או דואר רשום אינה מהווה ראיה לקבלת ו/או לשליחת הבקשה.

מה קורה אם לא שילמת בזמן את הדוח ?

במידה ולא הגשת בקשה להמיר את הדוח באזהרה בתוך 30 ימים מיום קבלת הדוח או לא הגשת בקשה להישפט במסגרת ה- 90 ימים מקבלת הדוח. אז התשלום דוח מהווה הסכמה לכאורה לאמור בו, ולכן יופעלו נקודות של משרד הרישוי, ככל ולא תשלם את הקנס את במסגרת ה- 90 ימים מראש הקנס, יגדל ולו יתווספו 50% של ריבית פיגורים וכל חצי שנה לאחר מכן, יתווספו עוד 5% של ריבית פיגורים מגובה הקנס המקורי.

בכל שאלה או הבהרה או התייעצות הנכם מוזמנים ליצור קשר עם צוות המשרד הן באמצעות המייל והן באמצעות הטלפון או בהודעת וואטסאפ, משרד עורכי דין חיים אליה בניהולו של עורך דין חיים אליה טלפון 077-530-9587, נייד – 0524-42-42-21.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine דילוג לתוכן