החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה

החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה

על העבירה של החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה – מה המשמעות המשפטית של העבירה?

ראשית, נהיגה בכביש מהווה אחריות גדולה מאוד. כאשר אנחנו נוהגים אנחנו צריכים להיות מרוכזים במאה אחוז בנהיגה ובמה שקורה בכביש. בעשרים השנים האחרונות אחד מהגורמים המרכזיים שמהווים הסחת דעת לנהגים בכל רחבי העולם הוא שימוש בפלאפון.

שימוש בפלאפון לשם שיחה, לגלישה באפליקציות שונות, גלישה באתרי אינטרנט, צפייה בסרטונים או כתיבת הודעות טקסט – כל אלה ועוד נעשים באמצעות החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה נהיגה.

שנית יובהר כי בחודש 5/2018 בית המשפט העליון קבע כי גם כאשר אנחנו עומדים ברמזור וגם באמצעות דיבורית, מהווה עבירה חמורה על חוקי הנהיגה בארץ והיא יכולה לגרור קנסות כספיים ועונשים מסוגים שונים. החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה מהווה עבירת תעבורה חמורה במיוחד כאשר ביצוע עבירה זו הביא או גרם ל-תאונת דרכים.

מה יש לעשות במקרה שמאשימים אותנו בעבירה של החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה?

במקרה בו אנחנו מואשמים עלינו לפנות לעורך דין תעבורה מומחה שייצג אותנו. העונש שנקבל על עבירה זו תלוי בעבירות קודמות שביצענו ובנסיבות בהן ביצענו את העבירה של החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה בה אנחנו מואשמים בהווה. כך למשל נהג שאין לו עבירות תנועה קודמות והוא מואשם בהחזקת טלפון נייד בזמן נהיגה בדרך כלל יקבל עונש של קנס כספי ונקודות שלילה (לפי שיטת הניקוד).

אם לעבירה זו התלוו עבירות נוספות כמו נהיגה במהירות מופרזת או אי ציות לתמרורי דרך יכול להיות שהקנס והנקודות יהיו גבוהים יותר. במקרים בהם אנחנו מבצעים עבירה של החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה לא בפעם הראשונה ולא בפעם השנייה ויש לנו גיליון עבירות ארוך מאוד בעבירות תנועה יכול להיות שנצטרך להתמודד עם עונש של קנס כספי כבד וגם במקרים קיצוניים עם עונש של פסילת רישיון מנהלית על ידי קצין משטרה.

החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה ותשלום קנסות כספיים והתמודדות עם שלילת רישיון?

העבירה זו תמיד גוררת באופן מידי בו במקום שנתפסנו או נצפנו עוברים את העבירה תשלום קנס של לפחות 1000 ₪. לא תמיד יהיה זה שוטר שיעצור אותנו באופן פיזי בזמן שנבצע את העבירה ואז יגיש לנו קנס.

למשטרת התנועה בשנים האחרונות יש שיטות חקירה ומעקב שונות אחר נהגים כמו מצלמות בצדי הכביש או נהגים אחרים אשר מדווחים ומתעדים נהגים אשר מבצעים עבירות תנועה כמו החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה במקרה זה נקבל את הקנס ואת הדוח לדואר.

בהרבה מאוד מקרים בהם אנחנו מבצעים את העבירה של החזקת טלפון נייד בזמן נהיגה מתלוות לעבירות אלו עבירות נוספות שמסכנות חיים כמו מעורבות בתאונת דרכים, נהיגה ברשלנות או אי עצירה ברמזור אדום – במקרים אלו יכול להיות שרישיון הנהיגה שלנו יישלל מאתנו. המחוקק החמיר לאחרונה את סף הענישה הקבוע בחוק עליה.

המשטרה הכריזה מאבק על נהגים אשר עושים שימוש בפלאפון בזמן הנהיגה ולכן אם אנחנו מואשמים בעבירה זו עורך דין מקצועי לענייני תעבורה יוכל לסייע לנו בהתמודדות המשפטית עם ההאשמות.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן