תו נכה

תו נכה – איך מוציאים ?

תו נכה

תו נכה נועד לאפשר לאנשים בעלי מוגבלות ניידות או בעלי נכות של  מעל 60 אחוז לחנות בחניות נכים. בשביל להוציא תו נכה יש להוכיח למשרד התחבורה שיש לנו נכות בניידות. הוכחת הנכות נעשית על ידי מסמכים המאשרים זאת מהמוסד לביטוח לאומי, ממשרד הביטחון או ממשרד הבריאות ניתן להתייעץ עם עורך דין תעבורה בעניין.

סוגי הנכות שבגינם אדם זכאי לקבל תו נכה הם היותו מרותק לכיסא גלגלים, היותו קטוע רגל אחת או שתיים, עיוורון, אוטיזם, הורים  לילדים בעלי נכות, אנשים הזקוקים למכונת הנשמה וכל אדם שחוסר הניידות, מסכן את מצבו הבריאותי כאשר הוא נמצא מחוץ לביתו.

למי צריך לפנות בשביל להוציא תו נכה?

בשביל להוציאו יש להסדיר לפי חוק, מול מוסדות המדינה או משרדי הממשלה השונים את אחוזי הנכות של מבקש התו.
ניתן לקבל אישור רשמי על אחוזי נכות משלושה גופים מרכזיים במדינה:

– משרד הביטחון
– משרד הבריאות
– המוסד לביטוח לאומי

לחץ על הקישור לפתיחה בבקשת תו נכה.

לאחר קבלת אישור והכרה על אחוזי הנכות ואחוז הנכות שיקבע יהיה מעל ל-60 אחוז אז קמה זכאות לפנות למשרד התחבורה ולבקש שינפיק את התו המבוקש.

למעשה תו זה כמוהו כאישור הניתן להניח על הרכב המעניק רשות לפי חוק לחנות בחנית נכים או במקומות ברחוב בהם החניה אסורה אלא לאנשים בעלי מוגבלות. בשנת 2005 יצאה תקנה חדשה לחוק שמסדיר את נושא חניות הנכים ולפיה בעלי התו פטורים מתשלום עבור חניה (בניגוד לשאר האנשים שחייבים לשלם על חניה ברחוב).

מי זכאי להוציא תו נכה?

יש מספר קריטריונים הקובעים האם אדם מסוים זכאי לקבל. הזכאות נקבעת על פי סוג הנכות של כל אדם ואדם. אדם אשר יש לו מוגבלות בניידות ובהליכה והוא נעזר בקביים או בכיסא גלגלים באופן קבוע לשם ניידות מחוץ למקום מגוריו זכאי לקבל תו נכה. גם הורים לילדים עם נכות האינה מאפשר ניידות רשאים להחזיק בתו נכה. עוד זכאים לקבל את התו הם אנשים בעלי נכות ברגל אחת או בשתי הרגליים אשר אינם יכולים להתנייד באופן עצמאי ללא רכב. גם אנשים בעלי דרגת נכות של מעל 60 אחוז (כולל ילדים) שסוג הנכות  והמאפיינים שלהם פוגעים ביכולת הניידות ומסכנים את חייהם כמוהם רשאים לקבל תו נכה.

אדם בעל עיוורון או לקות ראייה אשר לו תעודה מוכרת ממשרד הרווחה, ומהשירות לעיוור זכאי אף הוא לתעודה. לפי החוק רכב של אדם שקיבל תו או רכב של ילד והוריו קיבלו עבורו תו נכה, חייב להיות זמין בכל עת ללא יוצא מן הכלל לשימושו. ישנם מספר סוגים שונים של תווי נכה ואופי הנכות קובע איזה סוג תו כל אדם שזכאי לתו נכה יקבל. עורך דין מומחה יוכל לסייע בפנייה מול רשויות המדינה ומשרדי המדינה בשביל קבלת הזכאות שלנו לתו הנכה והוכחת אחוזי הנכות וטיב הנכות שלנו.

משרדינו נותן ייעוץ משפטי ראשוני – ללא עלות.

עורך דין תעבורה | עו"ד תעבורה חיים אליה 0524-42-42-21 משרד 077-530-9587

אל תהסס ותתקשר לנייד גם במקרים דחופים 24/7.

סגירת תפריט
FrenchRussiaUSAPalestine
שלום, צריך ייעוץ ?
כתוב הודעה או התקשר.
דילוג לתוכן